Nøkkelinformasjon
Stillingstittel:
Arbeidsgiver:
Sted:
Søknadsfrist:
Antall stillinger:
Nettside:
Merko Bygg AS søker etter en driftig fagperson til rollen som prosjektsjef og leder for all byggevirksomhet. Prosjektsjefen vil ha ansvar for å organisere, gjennomføre og følge opp byggevirksomhet innenfor både nye næringsbygg, boliger og rehabilitering/ombygging.
Du vil sammen med selskapets ledelse ha en sentral rolle i å utvikle selskapet som en del Merko-konsernet i Norge, og vi er på jakt etter deg som drives av, og synes det er spennende å få være med å utvikle et selskap i vekst.
Prosjektsjef vil inngå som en sentral person i selskapets ledergruppe, og ha utveksling med andre selskapsenheter i konsernet.
Hos oss vil du få være en viktig bidragsyter til å påvirke og utvikle vår norske virksomhet, og du får utfolde deg i et uformelt arbeidsmiljø, hvor gode prestasjoner og høy kvalitet er vesentlig. Konkurransedyktige betingelser er en selvfølge.
Vil du være med på en spennende reise?
Sentrale oppgaver vil være:
- Utvikling av selskapet med hensyn på organisering og gjennomføring av prosjekter med vekt på gjennomføringsevne, høy kvalitet og presisjon
- Overordnet ledelse av prosjekter, men også aktivt kunne ivareta ansvar som prosjektleder for ett eller flere prosjekter
- Oppfølgning og ansvar for prosjektøkonomi, kvalitetssikring, HMS/SHA, fremdrift og rapportering
- Være aktiv i forhold til å utnytte kompetanse og leverandørnettverk sammen med andre selskaper i konsernet
- Ledelse og utvikling av vår prosjektorganisasjon
- Delta i kunde- og markedsrelaterte aktiviteter
- Fremstå som en vesentlig bidragsyter til at selskapet oppfyller sitt mål om å være/bli en attraktiv, foretrukken entreprenør
Dine kvalifikasjoner:
- Vi ser gjerne at du har bakgrunn som ingeniør/sivilingeniør retning bygg/anlegg og gjerne også med håndverksmessig erfaring
- Du bør ha flere års erfaring med ledelse av prosjektorganisasjon og også erfaring som prosjektleder for prosjekter av vesentlig størrelse.
- Du innehar gjerne et veletablert nettverk både på kunde- og leverandørsiden
- Du må kunne vise til gode resultater og at du behersker den rollen du har/tar med høy integritet
- Bred innsikt og erfaring med kontraktstandarder og kontraktsadministrasjon
- Det forventes at du liker å arbeide med komplekse oppgaver og at du har analytiske evner til å finne gode praktiske løsninger.
- Erfaring fra prosjekteringsgrupper og generell prosjektering vil være en fordel
- Du snakker og skriver flytende norsk, og har også gode kommunikasjonsevner på engelsk
Personlige egenskaper:
- Du må like å arbeide med mennesker på alle nivåer og ha en motiverende og inkluderende lederstil
- Evne til å skape entusiasme og driv i organisasjon basert på positive verdier og aktiv støtte til medarbeidere og kollegaer
- Evne til å kombinere uformell tone og fokus på fastsatte mål
- Inneha høy etisk standard som håndheves med integritet og saklighet
- Erfaring med eller evne til å forstå det å arbeide i et konsern
- God kjennskap og erfaring med IT og databaserte rutiner og driftsformer
For mer informasjon om stillingen er du velkommen til å kontakte vår samarbeidspartner Express Rekruttering AS. Vi ser frem til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
AS Merko Ehitus driver entreprenørtjenester i Norge, Estland, Latvia og Litauen. Basert på våre kunders behov kan vi levere alt fra mindre entreprenørtjenester til store prosjekter, både komplekse og innovative. Merko er en av de ledende aktører innenfor utvikling og bygging av boliger i de baltiske nasjoner, og nå skal selskapets avdeling i Norge utvikles ytterligere. Merko Bygg AS tilbyr tjenester som totalentreprenør innenfor nybygg, renovering og ombygging. Vår styrke ligger i dyktige og erfarne medarbeidere. Merko Bygg AS er en del av Merko group, den ledende entreprenør og boligutvikler i den baltiske region, hvilket også gir oss mulighet til å kunne løse nye utfordringer i en større og mer kompleks sammenheng.