Søstrene Grene søker HR-ansvarlig!

Søknadsfristen på stillingen er dessverre utløpt og det er derfor ikke lenger mulig å søke. Ta gjerne en titt på våre andre ledige stillinger eller kontakt oss på adm@express.no.

Nøkkelinformasjon

Stillingstittel:
HR-ansvarlig
Arbeidsgiver:
HS RETAIL AS
Sted:
Bryn
Søknadsfrist:
Utløpt
Antall stillinger:
1
Nettside:

Rådgiver

Åse Krogh Hoff

+4792604806

ase@express.no

LinkedIn

Rådgiver

Sigrid Årlid

+4747636057

sigrid@express.no

LinkedIn

På vegne av HS Retail søker vi nå en strategisk og engasjert HR-ansvarlig i en 80% stilling. Vi ser etter deg som har erfaring innen HR-arbeid, er ambisiøs og motivert for en spennende og utfordrende rolle. HS Retail er franchisetakere hos Søstrene Grene og har totalt 19 butikker i Norge og Sverige. I denne rollen vil du hovedsakelig ha ansvar for det norske markedet, men også være noe involvert i Sverige. 

Ansvarsområder:

  • Operasjonelle og strategiske oppgaver
  • Ansvar for fagområdet HR; følge opp og utarbeide kontrakter, sykefraværsoppfølging, personalhåndbok og medarbeidersamtaler
  • Være en god sparringspartner for ledelsen og våre butikkledere i ulike HR-relaterte spørsmål
  • Overordnet ansvar for arbeidsmiljø og kultur
  • Rekruttering og HMS arbeid
  • Annet forefallende arbeid

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper: 

  • Erfaring med lignende ansvarsområder, fortrinnsvis innen HR 
  • Høyere relevant utdanning innen HR, organisasjon og ledelse
  • God kjennskap til lover, regler og rammeverk arbeidsgiver må forholde seg til
  • Fordel med erfaring fra retail-bransjen
  • Løsningsorientert, fleksibel og selvgående
  • Empatisk med gode samarbeidsevner 
  • Du er en tydelig pådriver i endringsprosesser 
  • Førerkort klasse B er en fordel, men ikke et krav 

Søstrene Grene tilbyr:

  • En spennende jobb med utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Grundig opplæring og god støtte fra ledelsen, både innen personal, økonomi og drift 
  • Kontor på Bryn med kort vei til kollektiv transport
  • Travel og morsom arbeidshverdag med engasjerte og dyktige medarbeidere

Registrer din CV på høyre side. Søknader via andre kanaler vil ikke bli vurdert.

Har du spørsmål vedrørende stillingen er du velkommen til å kontakte Express Rekruttering v/ Rådgivere Sigrid Årlid | sigrid@express.no eller Åse Krogh Hoff | ase@express.no. 

Om arbeidsgiveren

I 1973 startet det forunderlige eventyret om Søstrene Grene i Aarhus, Danmark. En fortelling om de to aldrende Grene-søstrene, Anna og Clara, som arbeider lidenskapelig med å skape små lyspunkter i hverdagen. Anna og Clara kan finne skjønnhet og glede i selv de minste ting, og den begeistringen vil de gjerne dele med omverdenen. Derfor har de skapt en kjede av butikker som rommer en ganske spesiell stemning. Det skal være som å tre inn i en oase der man for en stund får et lite avbrekk fra den ellers travle hverdagen. På en måte prøver søstrene å sette scenen for vidunderlige opplevelser og glade stunder. Opplevelser der man oppfordres til å slippe fantasien løs og gå på oppdagelsesreise. Som Anna pleier å si: “med et nysgjerrig og kreativt sinn kan selv de minste ting bli til noe helt vidunderlig”.

Søstrene utvikler med stor lidenskap nye design innen blant annet kategoriene interiør, papirvarer, gaveinnpakning, hobby, kjøkken og leketøy til de søte små. Butikkene mottar hver uke en mengde nye produkter, hvorav mange kun selges i en kortere periode. Forandring fryder, som Clara sier, selv om det også føres produkter i et fast sortiment. Det som er felles for alle produktene er et yndig og feminint uttrykk som forskjønner hverdagen, og at prisene alltid holdes på et rimelig nivå. For Anna og Clara er det nemlig viktig at kundene får følelsen av å gjøre et kupp. Derfor har Søstrene Grene også strenge krav som alle leverandører skal overholde – både når det gjelder kvalitet, arbeidsforhold og produktsikkerhet.

Rådgiver

Åse Krogh Hoff

+4792604806

ase@express.no

LinkedIn

Rådgiver

Sigrid Årlid

+4747636057

sigrid@express.no

LinkedIn