Cookies

Personvernerklæring

Introduksjon:

Vi er opptatt av, og forplikter oss til å beskytte personvernet til våre kunder og besøkende på vår nettside. Under følger en forklaring på hvordan og hvorfor vi samler inn data om våre kunder, samt brukerne av nettsiden vår, samt til hvilket formål vi benytter denne informasjonen.

Vi bruker cookies/informasjonskapsler på vår nettside. Forutsatt at disse ikke er strengt nødvendige for at nettsiden eller våre tjenester skal fungere vil vi alltid be deg om samtykke før vi legger cookies/informasjonskaplser i nettleseren din.

Vår nettside inneholder et personvernssenter som påvirker hvordan vi behandler dine personlige data og cookies. Ved å bruke personvernssenteret, kan du selv styre hvordan du ønsker vi skal behandle dine personopplysninger.

Hvem er behandlingsansvarlig:

Express , ved daglig leder Tom Erik Øverbø, er ansvarlig for behandlingen av opplysninger som kan knyttes til deg som privatperson.

Hva er formålet:

Vårt mål er å være en trygg leverandør av kandidater til relevante selskaper i Norge. Vi benytter informasjonen til å gi deg, som kunde eller kandidat, den best tilpassede løsningen vi kan tilby.

Vi skreddersyr vårt arbeid for å effektivisere og forbedre kandidatsøket vårt. Under kandidatsøket innhenter vi tilsvarende opplysninger som en potensiell arbeidsgiver ovenfor en arbeidssøker.

Opplysningene som innhentes om deg benyttes til tekniske, analytiske, lovpålagte og markedsførings- og kunderelaterte formål.

Hva er det rettslige grunnlaget?

Personvernserklæringen baserer seg på lovverket i Norge, hvor Express holder til. Personvern er en grunnpilar i norsk rett, som er lovfestet i både Grunnloven og særlover. Reglene handler i hovedsak om at du har rett til privatliv og til å bestemme over dine personopplysninger. Personopplysninger er all den informasjonen som kan knyttes til en enkeltperson. Det kan være en persons navn, bosted, telefonnummer, e-postadresse og IP-adresse. I tillegg kan det være opplysninger om ditt adferdsmønster, som hvilke annonser du har sett på og søkt på.

Hvilke personopplysninger behandles?

For full oversikt over hvilke data og alle cookies vi behandler se «Utleveres opplysningene til tredjeparter?». Ellers er her eksempler på andre personopplysninger vi behandler.

Hvor hentes opplysningene fra?

Når du er kunde eller bruker hos oss vil vi innhente personopplysninger om deg i hovedsak fra deg selv, blant annet i den grad dette er nødvendig for å overholde vår avtale med deg og det regelverk som gjelder.

Hovedformålet med vår innsamling, registrering og behandling av personopplysninger er å forvalte, administrere og følge opp deg som kunde, bruker og interessent på en best mulig måte.

Når du bruker nettsiden vår, herunder selv fyller inn informasjon på vår nettleser eller i våre applikasjoner, vil vi behandle personopplysninger om deg. Når du besøker nettsiden vår registrerer vi også informasjon om deg og din aktivitet i en såkalt cookie eller informasjonskapsel, og i noen tilfeller IP-adressen din. En cookie er en liten tekstfil som lagres i internminnet til nettleseren din. Videre innhenter og lagrer vi opplysninger fra eventuelle bestillings- og kontaktskjemaer du selv fyller ut.

Vi samler og bruker informasjon du gir oss når du søker på en stilling hos oss eller sender inn en generell henvendelse, altså informasjon fra registering av CV-profil og oppdateringer av denne profilen via “min side”. Hvis du søker på stilling eller registrerer din profil gjennom “Søk med LinkedIn”-funksjonen eller “Søk med jobreg”-funksjonen så vil systemet hente inn tilgjengelig informasjon fra profilen din i den tjenesten du autentiserer med, og denne informasjonen blir da lagret på din profil. Tilsvarende dersom du henvender deg til oss via nettsiden vår, LinkedIn, søknadsportalen vår eller kontakter oss på annen måte.

Er det frivillig å gi fra seg opplysningene?

Det er frivillig å avgi personopplysninger til oss, og du har ingen plikt til å oppgi personopplysninger. Men skal vi kunne håndtere deg som kunde eller bruker av våre tjenester, og holde deg orientert om våre tjenester og produkter, har vi behov for å innhente og lagre visse opplysninger om deg. Første gang du besøker vår nettside vil du få muligheten til å godkjenne eller avvise bruken av ikkenødvendige cookies/informasjonskapsler. Om du benytter deg av våre bestillings – eller kontaktskjemaer lagrer vi informasjonen til hendelsen er løst. Om du blir kunde av oss lagrer vi så lenge kjøpsloven krever det.

Utleveres opplysningene til tredjeparter?

For å gi deg en bedre brukeropplevelse på nettsiden vår, samt relevant markedsføring i andre kanaler som Facebook og Google, benytter vi informasjonskapsler utstedt av tredjepart.

Nedenfor finner du en oversikt over alle tredjepartscookies/informasjonskapsler brukt på denne nettsiden, hvilke data de samler inn og formålet med dem.

Google Analytics

Data som samles:

Anonym: annonsevisninger, analyse, nettleserinformasjon, cookiedata, dato/ klokkeslett, demografisk data, maskinvare/ programtype, internett-leverandør, interaksjonsdata, sidevisninger.

Ikke-anonym: IP-adresser, Unik enhet, søkehistorikk, lokasjonsbasert data.

Formål:

Disse informasjonskapslene brukes til å hjelpe oss med å forstå hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt ved å gi informasjon om de besøkte områdene, tiden og eventuelle problemer som oppstod, for eksempel feilmeldinger. Dette hjelper oss med å forbedre ytelsen til våre nettsider. For mer informasjon, besøk Google Analytics

Facebook for developers

Data som samles:

Anonym: annonsevisninger, analyse, nettleserinformasjon, informasjonskapsler, dato/ klokkeslett, demografisk data, maskinvare/ programvaretype, internettleverandøren, interaksjonsdata, sidevisninger.

Ikke-anonym: Navn, Adresse, telefonnummer, e-post, innlogging, unik enhet.

Formål:

Disse informasjonskapslene brukes til å levere relevante annonser, forstå hvordan du engasjerer seg i våre digitale annonseringskampanjer samt forstå hvordan du beveger deg mellom vår nettside og Facebook. De tillater oss å forstå og evaluere klikk på annonsene våre, slik at vi kan forbedre kampanjer og nettsiden vår. Her kan du lese mer om Facebook sine retningslinjer.

Hvordan slettes og arkiveres opplysningene?

Du har, som registrert i systemet, rett til å kreve innsyn, retting og sletting som beskrevet i personvernforordningen kapittel III. Kravet skal besvares kostnadsfritt og senest innen 30 dager.

Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke så gjøres det ved å at du sletter din egen profil.

Som kandidat kan du når som helst slette din egen profil inne fra “Din profil” i systemet, eller du kan ta kontakt med Express for bistand med det. Fra din profil kan du også endre på informasjon du har lagt inn på din profil i systemet.

Ønsker du innsyn i informasjon Express har på deg, eller dersom du har spørsmål eller innspill til vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte din kontaktperson hos oss eller på epost til tomerik@express.no.

Kontaktpunkt Lagres Lagringstid
Kontakt oss Database i WordPress og mail Om ikke et kundeforhold blir opprettet slettes dette innen 12 mnd
Jeg vil ha mer informasjon Database i WordPress og mail Om ikke et kundeforhold blir opprettet slettes dette innen 12 mnd
Alle tredjepartscookies 12 mnd

Hvilke rettigheter har den registrerte og hvilket lands lovverk gjelder?

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet.

Du kan lese mer om innholdet i dine rettigheter på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no

Spørsmål eller anmodninger om innsyn i opplysninger som er registrert om deg eller utøvelse av andre rettigheter, kan rettes til vår kontaktperson under.

For å ta i bruk dine rettigheter bes du om å sende en epost til vår kontaktperson. Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som gir seg ut for å være deg.

Du kan til enhver tid trekke tilbake eventuelle samtykker til behandling av dine personopplysninger. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å ta kontakt med vår kontaktperson (se kontaktdetaljer under).

Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen 30 dager.

Dersom du mener at vi behandler personopplysninger i strid med regelverket kan du også rette en klage til Datatilsynet (post@datatilsynet.no).

Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.

Hvordan sikres opplysningene?

Vi har i vår behandling av dine personopplysninger stort fokus på sikkerhet og kontroll knyttet til registrering og behandling av opplysningene.

Vi arbeider systematisk med å ivareta tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysninger mot uautorisert tilgang og bruk, samt fra å bli ødelagt eller slettet. Vi vurderer fortløpende risikoen for svikt og avvik i våre sikkerhetssystemer og rutiner.

Data lagres på sikre servere som tilfredsstiller standardkrav til IT-sikkerhet. Tilgang til personopplysninger er regulert og begrenset til våre medarbeider og samarbeidspartnere som har behov. De som har tilgang har signert taushetserklæring.

Når du kommuniserer med oss via våre nettsider er all kommunikasjon basert på SSL. Secure Sockets Layer (SSL) er kryptografiske protokoller som gjør at all kommunikasjon via nettsiden er sikker. Opplysningene du eventuelt legger igjen vil bli lagret på sikre servere bak en brannmur som ivaretar våre krav til sikkerhet.

Kontaktinformasjon:

Kundens navn: Express Rekruttering AS

Adresse:
Pilestredet 8, 0180 Oslo
co/CAPUS AS

Org. nr.: 999 605 737

tomerik@express.no

+47 92 08 86 86